האם מערכת בת קיימא באמת תורמת לעסק? יוניליוור מסבירה מהן ארבעת הסיבות שבגללן כדאי להגיד כן ולהצטרף.

אם בעבר הנטייה הטבעית של עסקים הייתה לחשוב על פעילות מסחרית ועל קיימות כעל שני דברים נפרדים, כיום המצב שונה.
הניסיון והגישה החיובית של יוניליוור לקיימות, גרמו לחברה לחשוב על 4 נקודות המתמקדות ביתרונות של קיימות מבחינה עסקית. הנה הן לפניכם. יש סיכוי גבוה שאחרי שתקראו אותן גם אתם תגידו כן.
עידוד צמיחה
קיימות מעמיקה את איכות המיתוג, היא ממריצה מכירות ומעוררת חדשנות.
בחקר צרכנים, אשר מומן על ידי מותגים כגון הלמנס, ליפטון, קנור ועוד, ניתן לראות שינוי המעיד על כך שקיימות אינה סוגיה נישתית יותר- צרכנים רוצים מוצרים ברי קיימא, אך גם שאלו יהיו איכותיים ובמחיר הנכון. לכן, ביוניליוור דאגו שמותגי החברה יעברו לקיימות המותאמת למותג, התורמת לחברה והמשמעותית לצרכנים.
התרומה של קיימות עשויה להיות גדולה. אפשר לזקוף כמחצית מהצמיחה של יוניליוור בשנת 2015 לפיתוח בר קיימא, אשר ממשיך לצמוח בקצב מהיר יותר באופן משמעותי (30%) משאר עסקי החברה, ואף מהר יותר משצמח בשנת 2014.
הפחתת עלות
צמצום בפסולת, הפחתה באנרגיה ושימוש בחומרי גלם ומשאבי טבע, הביאו תועלת ועזרו לחתוך בעלויות. החיסכון הזה מתבטא ביותר מ-600 מיליון יורו שנחסכו באמצעות אמצעים אקולוגיים מאז שנת 2008.
הקטנת הסיכון
הדרך שבה העולם מבין את משמעות הסיכון, משתנית. במשך תקופה ארוכה נטו עסקים ומשקיעים להתמקד בטווח הקצר, אלא שבשנה האחרונה, עם ההשקה של יעדי פיתוח בר קיימא של האו"ם וועדת האקלים בפריז 2015, המודעות לסיכון הסביבתי גדלה.
קיימות עוזרת בהקטנת הסיכון בדרכים שגם משקיעים מבינים, מאחר שבשלב מסוים סיכונים אלו פוגעים בכולנו. אולי בגלל שממשלות מציגות תקנות חדשות, כגון תמחור פחמן * ואולי כי קשה יותר למצוא את החומרים שהעסק זקוק להם, ביוניליוור משיגים יותר ויותר חומרי גלם מחקלאות בת קיימא. אספקה זו, עם חשיבה לעתיד, מקטינה את הסיכונים הקשורים בשינוי האקלים, במחסור במים ובמזג האוויר המשתנה.
- תמחור פחמן – מנגנון שיגרום לכך ששימוש בחומרים מזיקים הגורמים לפליטת גזי חממה יגולם בעלות גבוהה יותר למוצר החברה.
בניית אמון
אמון מחזק את מערכת היחסים של חברה עם כל הנוגעים בה, והדבר מחזק את החברה עצמה. אמון צרכנים חשוב מאוד מבחינה מסחרית, אך חשובה לא פחות הדרך שבה המוניטין לקיימות מושך אנשים טובים לחברה, והדרך שבה מטרות החברה ממריצות את העובדים. בשנת 2015, למשל, יוניליוור שמרה על התואר Graduate Employer of Choice ב- 34 מדינות בעולם, וזאת לצד העובדה שהחברה נחשבת לאחת משלושת החברות שהכי הרבה אנשים מהעולם מחפשים לעבוד בה באתר לינקדאין.
לסיכום, למרות שהוצגו רק ארבע נקודות, ביוניליוור מאמינים שזו רק תחילת ההבנה העסקית של קיימות ושל היתרונות הטמונים בה.