תוכן שיווקי הוא לא עוד פרסומת, אלא תוכן איכותי שמקנה לקוראים מידע, טיפים וממצאים חדשים. על כוחו של התוכן השיווקי ברשת.
בשנים האחרונות חלה התקדמות טכנולוגית חסרת תקדים בעולם הבריאות והדיגיטל. בעידן הקרוב, טכנולוגיות ומוצרים חדשים ישפיעו באופן משמעותי על ניהול הקליניקה והטיפול התזונתי. אנו ביוניליוור מזהים את הפוטנציאל העתידי ופותחים בסדרת כתבות אשר יעסקו בסקירה ובמתן כלים דיגיטליים שיתרמו לתהליך הטיפול התזונתי ואימוץ הרגלים בריאים, כמו גם לקשר שבין מטפל למטופל. סדרת כתבות זו תפתח צוהר לתחום שהולך ומתפתח וצפוי לעזור לאנשי מקצוע מבחינה אישית ומקצועית. להלן הכתבה הראשונה בסדרה בנושא תוכן שיווקי.
– – –
למילה הכתובה יש כוח. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מצטטים קטע מכתבה או מספר שקראנו, גם כשאנחנו קוראים עיתון בדרך-כלל נאמין למידע שמתפרסם בחדשות. ככוחה של המילה הכתובה, כך כוחו של התוכן ברשת.
כתבה זו, הראשונה בסדרת כתבות בנושא שיווק דיגיטלי, תעסוק בתוכן שיווקי ועל כוחו ותרומתו לעסקים/אתרים ברשת.
מה זה תוכן שיווקי?
תוכן שיווקי הוא כלי שיווקי לקידום מוצר/שירות/מסר באמצעות מידע, טיפים וממצאים חדשים. בשונה מפרסומות, שמטרתן להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר, גם אם הדבר גובל באי אמיתות, מטרתו של תוכן שיווקי היא לספק תוכן איכותי המשכנע את הקורא שהוא מהימן ואובייקטיבי. עם זאת, בשונה מכתבה או ממאמר מקצועי, מטרתו של תוכן שיווקי היא בסופו של דבר לקדם מוצר מסוים ולכן אוריינטציית הכתיבה תותאם למוצר.
כדי להבין קצת יותר במה מדובר, להלן שלוש דוגמאות הממחישות את כל אחד מסוגי התכנים:
- פרסומת על מכונת אספרסו חדשה תציג את הטעמים והארומה הנפלאים, שגורמים לשכנה שלך להתאהב בך בכל פעם שאתה עושה קפה, כמו שרק המכונה הזו יכולה לייצר.
- כתבה על מכונת אספרסו תעלה את בעיית הכספית שצצה לאחרונה במכונות בבתי קפה בארץ.
- תוכן שיווקי על מכונת אספרסו יסביר למה קפה טרי בריא יותר מקפה נמס או איך להכין כוס קפה מושלמת.
למה צריך תוכן שיווקי?
במרבית המקרים, גולשים שמחפשים משהו במנועי החיפוש לא יעברו לעמוד השני של תוצאות גוגל. זאת סיבה מספיק טובה לרצות שהאתר שלכם יופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל. איך עושים את זה? באמצעות תוכן איכותי. תוכן מקדם אתרים במנוע החיפוש של גוגל. מבחינת גוגל, התוכן הוא המלך, הוא השחקן שיקבע את דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש. במילים אחרות, כאשר גולש מחפש מוצר/שירות מסוים במנוע חיפוש, הוא יכול להגיע לאתר שלכם בזכות דירוגו הגבוה בתוצאות גוגל, שנובע מהתוכן שבו.
קיימים אתרים רבים שקידומם ומיקומם המרשים בגוגל נשען על תוכן בלבד ולכן, מטרתו של תוכן שיווקי היא קודם כל להיות תוכן. לגוגל אלגוריתמים שיודעים לזהות מהו תוכן אמתי ואיכותי ומהו תוכן שנועד לקדם את האתר בלבד. כך למשל, אם נרצה לקדם אתר בנושא תזונה באמצעות התמקדות בנושא השמנה, ובמקום לכתוב כתבה על השמנה נכתוב מאות פעמים את המילה "השמנה" באחד מדפי האתר, גוגל יזהה שלא מדובר בתוכן אמתי ואיכותי ולא יקדם את האתר שלכם.
מהו תוכן שיווקי איכותי?
עוד לפני גוגל, חשוב לציין שתוכן שיווקי איכותי מקנה לאתר שלכם אמינות. כפי שהוזכר לעיל, למילה יש כוח ואם יצרתם אתר שמכיל תוכן מקצועי, בעל מקורות מהימנים, שמקיף נושאים רבים, שמחדש מידע, שנותן טיפים ועוד, תצליחו לרכוש את אמונם של הגולשים. אבל איך מגיעים אל אותם הגולשים? בואו נחזור לגוגל.
לגוגל, ובכלל למנועי חיפוש, ישנם פרמטרים שונים, שחלקם לא ידועים, לדירוג אתרים. בעזרת אלגוריתמים הם עוברים על כל אתר שקיים ברשת ומדרגים אותו בתוצאות החיפוש. חשוב לדעת כי מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, דואגים לשנות את כללי דירוג של האתרים לעיתים תכופות וזאת הסיבה שלא תמיד ניתן להסביר מדוע אתרים משנים את הדירוג שלהם במרווחי זמן כל-כך קצרים. עם זאת, דבר אחד נשאר יחסית יציב, וזו העובדה שגוגל מעודד קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי. תאמינו או לא, גוגל יודע כמה גולשים נכנסו אליכם לאתר, כמה זמן בילה כל גולש בעמוד, האם הגולש עובר לעמודים אחרים באתר, וכן- לגוגל יש גם כלים שיודעים לזהות אם התוכן באתר שלכם איכותי.
איך מקפידים על תוכן שיווקי איכותי?
- ניסוח טוב ונכון – אחד הדברים הבסיסיים בתוכן הוא הקפדה על תוכן שקל, נעים ומעניין לקרוא אותו.
- הכותרת של המאמר תואמת לתוכן עצמו – דבר המעיד על כך שהגולש אכן ימצא את המידע שהוא חיפש.
- אי הפרזה במילות מפתח – מילות מפתח הן מילה או שילוב מילים המעידות על נושא המאמר, והן קשורות למילים שהגולשים מרבים לחפש במנועי החיפוש. לדוגמה- אם גולשים נוטים לחפש את מילות המפתח "דיאטת צליאק" והאתר שלכם מכיל מילים/מאמר בנושא "דיאטת צליאק", גדל הסיכוי שהוא יגיע לאתר שלכם. עם זאת, רפטטיביות במילות מפתח עלולה להעיד על רצון מוגזם לקידום על חשבון איכות התוכן.
- העתקת חומר – גוגל מזהה מהר חומר כפול ברשת. מעבר לזה שהעתקה יכולה להיחשב כהפרת זכויות יוצרים, גוגל יזהה זאת וידאג לפגוע במיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
תוכן שיווקי איכותי הוא המפתח לקידום אורגני של האתר שלכם במנועי החיפוש. ככל שתספקו יותר תוכן איכותי בנושא שאותו אתם מעוניינים לשווק, כך התוכן שלכם ימלא תפקיד שיווקי גדול יותר ויקדם את האתר במנועי החיפוש. לצד כל אלה, ישנם כלים נוספים שיכולים לעזור בקידום אורגני בגוגל (SEO), עליהם תוכלו לקרוא בהמשך.